Ταξιδεύοντας «τότε» και «τώρα»

by - Πέμπτη, Μαρτίου 17, 2011


Ένας από τους μεγαλύτερους ταξιδιωτικούς οργανισμούς στον κόσμο, το Lonely Planet, κάνει μια αναδρομή στις αλλαγές που έχουν επέλθει στο θέμα «ταξίδι» τις τελευταίες δεκαετίες, εν όψει των νέων ταξιδιωτικών του οδηγών.


Ο πρώτος οδηγός του Lonely Planet, «Across Asia on the Cheap», ήταν μια απαιτητική, τεράστια δουλειά που χρειάστηκε πολλές ώρες εργασίας και πολύ κόπο. Αυτά, το 1973, προ-Internet, προ-φτηνών αεροπορικών εισιτηρίων, προ-αυστηρών μέτρων ασφαλείας κ.τ.λ..

Μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές στο θέμα «ταξίδι», είναι η απώλεια της αθωότητας. Παλαιότερα, ένα χαριτωμένο παιδάκι μπορούσε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα και να επισκεφτεί για λίγο το πιλοτήριο του αεροπλάνου, χωρίς να κινήσει υποψίες ότι μπορεί να συνεργάζεται με τρομοκρατικές ομάδες. Επίσης μπορούσαμε να έχουμε μαζί μας μεγάλα δοχεία με υγρά, χωρίς να μας υποπτεύεται κανείς και να πρέπει να παραδώσουμε προσωπικά μας αντικείμενα στο αεροδρόμιο.

Όσα όμως χάσαμε σε… αθωότητα, τα κερδίσαμε σε άνεση και πληροφόρηση, ταχύτητα και δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας με άλλους ταξιδιώτες και φυσικά πολύ περισσότερες δυνατότητες πρωτοβουλίας και μικρότερες οικονομικές απαιτήσεις. Δείτε πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα τις τελευταίες δεκαετίες όσον αφορά στην οργάνωση, αλλά και την πραγματοποίηση ενός ταξιδιού:

Αποφασίζοντας πού θα πάμε

Τότε: ξεφυλλίζαμε φυλλάδια από ταξιδιωτικά πρακτορεία ή θα αγοράζαμε ταξιδιωτικούς οδηγούς από βιβλιοπωλεία ή απλά εμπνεόμασταν από τις φωτογραφίες φίλων που ταξίδεψαν πρόσφατα.

Τώρα: έχουμε άμεση πρόσβαση σε blogs, ταξιδιωτικές παρουσιάσεις και ιστοσελίδες, social media και ηλεκτρονικά περιοδικά, βρίσκοντας πληροφορίες για οτιδήποτε θελήσουμε​​. Μας έρχεται μια ιδέα και μπορούμε σε λίγη ώρα να την πραγματοποιήσουμε κρατώντας στα χέρια μας το ηλεκτρονικό μας εισιτήριο.


Πηγαίνοντας στον προορισμό που επιλέξαμε

Τότε: οι πτήσεις ήταν λιγότερο συχνές, υπήρχαν λιγότερες αεροπορικές εταιρείες και φυσικά δεν υπήρχε δυνατότητα να «προσθέτει» κάποιος τα μίλια του ώστε να εκμεταλλεύεται προσφορές και να κερδίζει δώρα. Ο σχεδιασμός των ταξιδιών ήθελε περισσότερη οργάνωση και λιγότερο αυθορμητισμό, περισσότερη υπομονή και λιγότερη ταχύτητα.

Τώρα: ψάχνουμε στο Internet τα φθηνότερα εισιτήρια, τα πληρώνουμε με την πιστωτική μας κάρτα και… απογειωνόμαστε! Κάνουμε check in online, τυπώνουμε την κάρτα επιβίβασής μας, είμαστε εμείς οι ίδιοι το ταξιδιωτικό πρακτορείο του εαυτού μας.

Διαλέγοντας και κάνοντας κράτηση σε ξενοδοχείο

Τότε: φυλλάδια, οδηγοί, πληροφορίες στόμα με στόμα και τηλεφωνικές κρατήσεις, ήταν τα δεδομένα μέχρι πριν μερικά χρόνια.

Τώρα: πλέον μπορούμε να ενημερωνόμαστε για τις προσφορές μέσα από newsletters των εταιρειών και ενημερωτικά δελτία, να κάνουμε κρατήσεις σε ξενοδοχεία μέσα από σχετικές ιστοσελίδες, αφού έχουμε διαβάσει τα σχόλια άλλων πελατών για τα reviews τους.

Το κόστος


Τότε: τα εισιτήρια ήταν σαφώς πιο ακριβά, καθώς υπήρχαν λιγότερες εταιρείες και μικρότερος ανταγωνισμός. Επίσης δεν υπήρχαν low cost αεροπορικές εταιρείες, ούτε τόσο πολλές προσφορές σε κρατήσεις.

Τώρα: προσφορές σε εισιτήρια και ξενοδοχεία όταν η κράτηση γίνεται νωρίτερα, άμεση ενημέρωση για οικονομικά εισιτήρια μέσω Internet και αυξημένος ανταγωνισμός που οδηγεί σε μειωμένο κόστος.

Επικοινωνία

Τότε: γράφαμε γράμματα, στέλναμε κάρτες και τηλεφωνούσαμε από καρτοτηλέφωνα ή με κάρτες χρονοχρέωσης. Αν οι συγγενείς ή οι φίλοι μας έμεναν στο εξωτερικό, δε μπορούσαμε να επικοινωνούμε μαζί τους συχνά και η ζωή τους ήταν σχεδόν άγνωστη σε εμάς.

Τώρα: επικοινωνούμε δωρεάν μέσω email και Skype και ενημερώνουμε σε πραγματικό χρόνο τις σελίδες μας στο tweeter και το Facebook, βάζοντας φωτογραφίες και πληροφορίες για το ταξίδι μας.

Τοπικές πληροφορίες

Τότε: περιμέναμε να ρωτήσουμε στο τοπικό κέντρο πληροφοριών, απ’ όπου και παίρναμε χάρτες, φυλλάδια, οδηγίες και πληροφορίες για ό,τι μας ενδιέφερε. Φυσικά τα κέντρα αυτά είχαν συγκεκριμένες ώρες λειτουργίας, αλλά και συγκεκριμένες δυνατότητες.

Τώρα: ψάχνουμε και βρίσκουμε τα πάντα, ανά πάσα στιγμή, μέσω Internet, είτε από τον υπολογιστή του σπιτιού μας, είτε ακόμη από το κινητό μας τηλέφωνο. Με τους Googlemaps, μπορούμε ακόμη και να βλέπουμε τα σπίτια και τα αυτοκίνητα στο δρόμο, σε μια άλλη ήπειρο ή χώρα. Επίσης, μπορούμε να αναζητάμε πληροφορίες για οτιδήποτε, από blogs ή sites επίσημων φορέων ή και ιδιωτών.

Πηγή: http://www.clickatlife.gr/

You May Also Like

0 σχόλια