Η F1 στην Βαρκελώνη

by - Παρασκευή, Μαΐου 20, 2011


Ο πέμπτος γύρος του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος F1 θα γίνει στην Καταλούνια της Ισπανίας, στο τέλος αυτής της εβδομάδας (20-22/5).



Πρόκειται για τον δεύτερο αγώνα επί ευρωπαϊκού εδάφους μετά την Τουρκία. Ο καιρός στην Βαρκελώνη αναμένεται να είναι αίθριος στο μεγαλύτερο μέρος του τριημέρου με τις θερμοκρασίες να κινούνται μεταξύ 23 και 25 βαθμών Κελσίου.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ προέρχεται από την τρίτη του φετινή νίκη σε τέσσερις αγώνες, έχοντας ξεκινήσει όλους από την pole position. Η κυριαρχία του ως τώρα τον έχει φέρει 34 βαθμούς μπροστά από τον δεύτερο στη βαθμολογία Λιούις Χάμιλτον, ενώ ακόμα τέσσερις πίσω βρίσκεται ο Μαρκ Ουέμπερ.
Ο αυστραλός ολοκλήρωσε το πρώτο 1-2 της Red Bull για φέτος, τερματίζοντας δεύτερος στην Τουρκία. Στο βάθρο βρέθηκε και ο Φερνάντο Αλόνσο, πρώτο της Ferrari μέσα στο 2011.
Σε αυτό τον αγώνα σχεδόν όλες οι ομάδες θα παρουσιάσουν σημαντικές αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους, ελπίζοντας να βρουν περισσότερη απόδοση σε σχέση με τις αντιπάλους τους.
Η Red Bull φιλοδοξεί να διατηρήσει το ξεκάθαρο ως τώρα πλεονέκτημά της απέναντι στις McLaren, Ferrari και Mercedes, οι οποίες φέρνουν πολλές και σημαντικές βελτιώσεις στην Καταλούνια. Με ανανεωμένα αεροδυναμικά πακέτα θα εμφανιστούν επίσης οι Sauber, Force India και Williams, ενώ αρκετές αλλαγές θα έχουν και τα μονοθέσια των Lotus και HRT.
Λάστιχα
Για ένα ακόμα GP οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους την σκληρή και τη μαλακή γόμα. Η πρώτη είναι μια εξέλιξη του τύπου που χρησιμοποιούνταν ως τώρα, ένα πιο ανθεκτικό λάστιχο που αντέχει για μεγαλύτερο αριθμό γύρων από την προκάτοχό της, αλλά χρειάζεται και περισσότερο χρόνο για να έρθει στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας.
Το νέο σκληρό λάστιχο αναμένεται να προσφέρει μεγαλύτερο εύρος επιλογών όσον αφορά την στρατηγική. Η Pirelli προβλέπει ότι στην Καταλούνια θα δούμε τρία pit-stop ανά οδηγό κατά μέσο όρο, λαμβάνοντας υπόψη της ότι η πίστα είναι αρκετά σκληρή με τα λάστιχα, αλλά και τον χρόνο διέλευσης από το pitlane, που είναι μεγαλύτερος από την Κωνσταντινούπολη.
DRS
Η ζώνη ενεργοποίησης του Συστήματος Μείωσης της Οπισθέλκουσας ξεκινάει λίγο μετά την έναρξη της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού και εκτείνεται μέχρι την πρώτη στροφή. Είναι η μεγαλύτερη που έχουμε δει ως τώρα, με μήκος 830 μέτρα.
Λίγα λόγια για την πίστα
Η κατασκευή της Καταλούνια ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 1989 και ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 1991, όταν και φιλοξένησε το πρώτο της GP. Παρότι είναι χτισμένη στην τοποθεσία Μοντμελό, συνηθίζεται να αναφέρεται ως η πίστα της Βαρκελώνης στους κύκλους της F1.
Ο αριθμός των προσπερασμάτων στην συγκεκριμένη πίστα είναι παραδοσιακά χαμηλός, λόγω της χάραξής της, αλλά και του γεγονότος ότι αποτελεί δημοφιλές μέρος για δοκιμές εξέλιξης, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να την γνωρίζουν πολύ καλά. Το σημείο που προσφέρει την καλύτερη ευκαιρία για προσπέρασμα, είναι η περιοχή φρεναρίσματος της πρώτης στροφής.
Συνολικά, η σχεδίαση της Καταλούνια εμπεριέχει μια ισορροπημένη δοσολογία από μεγάλες ευθείες, γρήγορες στροφές και αργά κομμάτια. Γι' αυτό το λόγο οι ειδικοί λένε ότι αν ένα μονοθέσιο αποδίδει καλά εκεί, τότε έχει την προοπτική να αποδώσει καλά και στα περισσότερα άλλα σιρκουί του πρωταθλήματος.
Ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία
- Η Καταλούνια βρίσκεται στο αγωνιστικό πρόγραμμα από το 1991. Από τους 20 αγώνες που έχουν γίνει εκεί, ο νικητής έχει ξεκινήσει από την pole position σε 16 περιπτώσεις.
- Μόνο δύο είναι οι μη παγκόσμιοι πρωταθλητές έχουν κερδίσει στην ισπανική πίστα: ο Φελίπε Μάσα το 2007 και ο Μαρκ Ουέμπερ πέρυσι.
- Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έχει ξεκινήσει από την πρώτη σειρά του grid στα τελευταία εννιά GP, ένα σερί που κρατάει από το περσινό GP Σιγκαπούρης. Τις επτά από αυτές τις εννιά φορές βρισκόταν στην pole.
- Επίσης, ο γερμανός μετράει πέντε διαδοχικές pole position, τις περισσότερες μετά τις επτά σερί που είχε ο Μίκαελ Σουμάχερ τη διετία 2000-2001. Το ρεκόρ όλων των εποχών είναι οκτώ και ανήκει στον Αϊρτον Σένα (1988-1989).
- Συνολικά στην καριέρα του ο Φέτελ μετράει 19 pole position, αριθμός που τον φέρνει στην ένατη θέση της λίστας όλων των εποχών. Αν πάρει μία ακόμα, θα φτάσει τους Φερνάντο Αλόνσο και Ντέιμον Χιλ.
- Ο Αλόνσο είναι ο μοναδικός ισπανός που έχει κερδίσει το GP της πατρίδας του, κάτι που συνέβη το 2006.
- Ο πολυνίκης οδηγός στην Βαρκελώνη είναι ο Σουμάχερ με έξι. Ο οδηγός της Mercedes είναι και ο μοναδικός νικητής στη συγκεκριμένη πίστα που δεν ξεκίνησε από την πρώτη σειρά του grid (από την τρίτη θέση το 1996).
- Στο GP Τουρκίας που έγινε πριν από δύο εβδομάδες, καταρρίφθηκαν τα ρεκόρ των περισσότερων pit-stop σε έναν αγώνα (82), όπως και των περισσότερων προσπερασμάτων (126).
Η ταυτότητα του GP Ισπανίας
Γύροι: 66
Μήκος πίστας: 4,655 χλμ.
Αγωνιστική απόσταση 307,104 χλμ.
Ρεκόρ πίστας: 1:21:670 - Κίμι Ράικονεν (2008)
Χρόνος pole position 2010: 1:19.995 - Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull)
Ταχύτερος γύρος 2010: 1:24.357 - Λιούις Χάμιλτον (McLaren)
To πρόγραμμα του GP Ισπανίας
Παρασκευή 20/5
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος 11:00-12:30GR (Conn-x Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος 15:00-16:30GR (Conn-x Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Σάββατο 21/5
Ελεύθερες δοκιμές - 3ο σκέλος 12:00-13:00GR (Conn-x Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Κατατακτήριες δοκιμές 15:00GR (Conn-x Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Κυριακή 22/5
Αγώνας 15:00GR (Αlpha, Conn-x Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Προηγούμενοι νικητές
2010 - Μαρκ Ουέμπερ, Red Bull-Renault
2009 - Τζένσον Μπάτον, Brawn-Mercedes
2008 - Κίμι Ράικονεν, Ferrari
2007 - Φελίπε Μάσα, Ferrari
2006 - Φερνάντο Αλόνσο, Renault
2005 - Κίμι Ράικονεν, McLaren-Mercedes

Πηγή: http://www.sport.gr/

williamhillcasino.com

You May Also Like

0 σχόλια