«Τειρεσίας» για τις οφειλές στη ΔΕΗ

by - Πέμπτη, Ιουλίου 21, 2011

Εκτοξεύτηκαν στα 420 εκατ. ευρώ οι απλήρωτοι λογαριασμοί.

Ποια μέτρα προτείνει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.


Αγορά ηλεκτρικού ρεύματος με προπληρωμένες κάρτες, εκπτώσεις για τους καταναλωτές που εξοφλούν τους λογαριασμούς τους με πάγια εντολή και αύξηση των εγγυήσεων κατά 50% προτείνει μεταξύ άλλων η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), προκειμένου να περιοριστεί το φαινόμενο των απλήρωτων λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας, που εντείνεται λόγω της κρίσης.
Στις προτάσεις που εξετάζονται, περιλαμβάνεται επίσης η δημιουργία ενεργειακού Τειρεσία, δηλαδή ενός αρχείου στο οποίο θα καταγράφεται το ιστορικό των ανεξόφλητων υποχρεώσεων των καταναλωτών, ώστε να προληφθεί το φαινόμενο της μετακίνησης αφερέγγυων καταναλωτών από έναν προμηθευτή σε άλλον.
Η ΡΑΕ προειδοποιεί ότι το ζήτημα των ληξιπρόθεσμων οφειλών απειλεί ακόμη και την οικονομική βιωσιμότητα των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας και μπορεί να έχει επιπτώσεις ακόμη και στα τιμολόγια, στον βαθμό που οι συνεπείς καταναλωτές θα κληθούν να καλύψουν το κόστος των επισφαλειών. Οι προτάσεις, που προκρίνει η Αρχή, η οποία εγκαινίασε δημόσια διαβούλευση για το θέμα με τους προμηθευτές ρεύματος (ΔΕΗ και εναλλακτικούς), περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Δικαίωμα άρνησης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε πελάτες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές σε άλλον προμηθευτή. Να υποχρεωθούν οι καταναλωτές, όταν αλλάζουν προμηθευτή, να προσκομίζουν τον τελευταίο εκκαθαριστικό λογαριασμό.
  • Εκπτώσεις για όσους πληρώνουν με πάγια εντολή.
  • Εγκατάσταση μετρητών προπληρωμής, λύση που ευνοεί και τη γρήγορη αλλαγή προμηθευτή.
  • Αύξηση των εγγυήσεων. Με το σημερινό καθεστώς οι προμηθευτές έχουν δικαίωμα να ζητούν εγγύηση που καλύπτει την κατανάλωση ύψους έως τριών μηνών. Προτείνεται να αυξηθούν οι εγγυήσεις σε έξι μήνες για όσους πελάτες έχουν ιστορικό ληξιπρόθεσμων οφειλών.
  • Παροχή συμβουλών για μείωση της κατανάλωσης ρεύματος.
  • Δυνατότητα πληρωμής λογαριασμών σε δόσεις.
  • Εξωτερικός πιστωτικός αντιπρόσωπος: Να μπορούν οι εταιρείες να αναθέτουν σε τρίτους τη διατήρηση αρχείων πληρωμών πελατών, μήνα με το μήνα. Να μπορούν να συγκρίνουν τις πληρωμές με τις ημερομηνίες εξόφλησης, ώστε εν συνεχεία να αποφασίζουν αν θα δεχτούν κάποιον πελάτη και με ποιους όρους.
Οι προτάσεις της ΡΑΕ θα τεθούν σε διαβούλευση μέχρι και τις 2 Σεπτεμβρίου, οπότε και θα ενσωματωθούν στον κώδικα προμήθειας, τον οποίο και θα πρέπει να εφαρμόσουν υποχρεωτικά οι εμπλεκόμενες στο χώρο εταιρείες.

“Φέσια” 420 εκατ. ευρώ στην ΔΕΗ
Κατά 30% αυξήθηκαν σε έναν μόλις χρόνο λόγω κρίσης οι απλήρωτοι λογαριασμοί στη ΔΕΗ. Στις αρχές Ιουλίου οι απλήρωτοι λογαριασμοί έφταναν στα 420 εκατ. ευρώ (από 330 εκατ. τον ίδιο μήνα πέρυσι).
Από το ποσό αυτό, τα 100-110 εκατ. ευρώ θεωρούνται επισφάλειες, καθώς πρόκειται για καθυστερήσεις άνω του εξαμήνου και αφορούν 190.000 νοικοκυριά ή μικρές επιχειρήσεις από το σύνολο των 7,5 εκατ. πελατών της ΔΕΗ.
Το φαινόμενο, που αρχίζει να αποκτά διαστάσεις, είναι ότι ανάμεσα στους κακοπληρωτές, υπάρχει μια διαρκώς αυξανόμενη κατηγορία, οι εκ συστήματος “τζαμπατζήδες” του ρεύματος. Οι καταναλωτές αυτοί ακολουθούν την εξής πρακτική: Δεν εξοφλούν τους λογαριασμούς τους σε μια εταιρεία (π.χ. ΔΕΗ) και όταν απειληθούν με διακοπή του ρεύματος, “μετακομίζουν” σε άλλη εταιρεία, “φεσώνουν” και αυτήν, κ.ο.κ. Κι αυτό, καθώς βάσει του υφιστάμενου νομικού πλαισίου η αλλαγή προμηθευτή δεν μπορεί να παρεμποδιστεί λόγω ύπαρξης ληξιπρόθεσμων οφειλών του πελάτη.
 
Πηγή: http://www.makthes.gr/

You May Also Like

0 σχόλια