Vespa: Ο ιταλικός μύθος

by - Παρασκευή, Δεκεμβρίου 09, 2011

Λίγο μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το εμπορικό πνεύμα του Enrico Piaggio, που ήθελε να προσφέρει στους Ιταλούς στην δύσκολη μεταπολεμική εποχή ένα φθηνό και εύκολο δίτροχο, συνάντησε το ταλέντο του αεροναυπηγού Corradino D'Ascanio, υπεύθυνου για το σχεδιασμό και την κατασκευή του πρώτου σύγχρονου ελικοπτέρου. Ακούγεται περίεργο αλλά ο μύθος της Vespa δεν θα είχε δημιουργηθεί ποτέ εάν ο D'Ascanio δεν αντιπαθούσε (!) τις μοτοσικλέτες.
Έτσι σχεδίασε κάτι απλό και πρωτότυπο, χρησιμοποιώντας στο έπακρο τις μηχανολογικές γνώσεις του για την κατασκευή του ιδιότυπου κινητήρα. Όταν την άνοιξη του 1946 παρουσιάστηκε το πρώτο μοντέλο της Vespa σίγουρα κανείς από τους δύο δεν θα φαντάζονταν πόσο θα άλλαζε τη ροή της ιστορίας των διτρόχων εξαιτίας αυτού του δημιουργήματός τους. 

1938

Η πρώτη προσπάθεια της Piaggio για ένα φθηνό δίτροχο σαν μεταφορικό μέσο είναι ένα πρωτότυπο ΜΡ5, σχεδιασμένο από τον Vittorio Belmondo. Εξαιτίας της εμφάνισης του αποκτά το παρατσούκλι “Paperino” (ο Donald Duck) και ποτέ δεν θα βγει στην παραγωγή.

1946

O αεροναυπηγός Corradino D’Ascanio σχεδιάζει τη πρώτη Vespa. Ο λόγος της πρωτότυπης κατασκευής του είναι ότι θεωρεί τις μοτοσικλέτες διόλου πρακτικές. Η MP6 διαθέτει κινητήρα 98 κ.εκ. και τελική ταχύτητα 60 χλμ/ώρα. Χαρακτηριστικό ότι ο προβολέας βρισκόταν επάνω στο εμπρός φτερό.

1948

Ο κυβισμός μεγαλώνει στα 125 κ. εκ. Τέσσερις ίπποι και τελική κατά 10 χιλιόμετρα μεγαλύτερη. Γίνονται κάποιες βελτιώσεις, όπως ο επανασχεδιασμός της μανιβέλας για καλύτερες εκκινήσεις.

1951

Η Piaggio συμμετέχει στον αγώνα Six Day Trial με μία βελτιωμένη Vespa κερδίζοντας 9 χρυσά μετάλλια. Ισχυρότερες αναρτήσεις, ρεζέρβα ανάμεσα στα πόδια και ρεζερβουάρ πίσω από τη σέλα. Οι τροχοί ήταν 8 ιντσών αλλά η ρεζέρβα 10 ιντσών για τα δυσκολότερα εδάφη.

Πηγή: http://www.menslounge.gr/

You May Also Like

0 σχόλια